Woensdag 14 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Woensdag 14 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 maart

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2018 | Oeganda, Kampala


Goedemorgen!
Vanmorgen werd ik om vier uur wakker en ik zag in een beeld dat er een stekker aan me werd gegeven om in het stopcontact te doen. Dat heeft exact weer wat we hier doen. De nood is te groot voor ons maar Jezus is een onuitputtelijke bron. Ik voel me hier als Klein Duimpje maar met de laarzen van de reus (Jezus) spring ik over muren. In de dagopening vertelde Jacob dat het zijn ervaring is dat het steeds eenvoudiger voor hem wordt om de Heilige Geest door hem heen te laten werken. Hij is zo ontspannen. Voor mij is dat elke keer een flinke uitdaging. Maar in de omgeving van dit team waarin we op God gericht zijn, is het een stuk gemakkelijker.

Okay, dan nu het programma van vandaag. Als onze chauffeur Brian komt, gaan we naar de Zoe girls. Nu zitten we in de tuin te wachten. Bepaald geen straf! Na de Zoe girls gaan we naar Malakai Eco Resort om te zwemmen. Het uitje dat we eigenlijk afgelopen zondag zouden hebben.

We zijn nu onderweg naar het zwembad.
De Zoe girls waren indrukwekkend! Pas in 2016 gestart door Lucy Nabasirye Lulkiya en nu al 32 meisjes die hier opgroeien tot stevige meiden die weten wie ze zijn in Christus. Door de mission trip van vorig jaar hebben ze nu een kraan, stoelen en een whiteboard. We hebben voor alle meisjes gebeden en we hadden gisterenavond tasjes voor hen gevuld met een pen, een speciaal spiegeltje, nagellak, crème, parfum en een haarband. Al deze meisjes komen van het platteland. Daar zijn veel uitdagingen: High levels of school dropout, sexually abused and used, early marriages, unwanted pregnancies, child labour, lack of sanitary towels, no medicine (citaat).
We werden getrakteerd op een lunch, die gecaterd werd door een lokaal bedrijfje. Een echt Afrikaanse lunch. Misschien kan ik een foto laten zien

Gezwommen! Leuk om de Afrikanen te zien. Ze kunnen niet zwemmen maar proberen het wel. Ze gaven niet snel op.
Een uur geleden zijn de drankjes besteld maar ze zijn nog steeds niet klaar. Even later komt mijn bestelde biertje.

Om zes uur is het eten klaar. Ik heb maar eens vis besteld, een heerlijke Tilapia. We drinken nog een drankje en later hoor ik van Jacob dat de rekening nog geen miljoen shilling is. Omgerekend 15 euro per persoon.

Tot slot: Ik had gehoord dat Daniel, een van onze chauffeurs, in 2006, 2007 en 2009 3 mensen uit de dood heeft opgewekt. Ik wil graag de details weten. Het is een heel verhaal en ik geloof hem 100% omdat ik hem heb leren kennen als een oprechte en bescheiden man en omdat het opwekken van doden in de Bijbel staat. Er staan wel 7 verhalen van hem tegenover waarin de dode niet weer levend werd.
Deze 3 opwekkingen hebben mensen tot Jezus gebracht. Wat een bemoediging. He is able!


Welterusten!

Verzonden vanaf mijn Windows 10-telefoon


  • 15 Maart 2018 - 17:31

    Jos:

    Leuk, zo'n beetje ontspanning. Veel zegen nog de laatste dagen!

  • 15 Maart 2018 - 18:03

    Margrat:

    ik wilde dat ik erbij was .. op naar volgens jaar;)

  • 16 Maart 2018 - 17:36

    Jan:

    Mooi beeldend verslag Jaap, erg mooi en indrukwekkend! Heerlijk ook in jouw steed meer van Zijn rust te ervaren, God is GOED! Inderdaad He is Able door mensen als jij en ik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Oeganda 2018

Tekst volgt

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2018

Inpakken en.....

15 Maart 2018

Donderdag 15 maart

15 Maart 2018

Woensdag 14 maart

13 Maart 2018

Dinsdag 13 maart

13 Maart 2018

Maandag 12 maart

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 10281

Voorgaande reizen:

15 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Maart 2018 - 17 Maart 2018

Oeganda 2018

Landen bezocht: