Donderdag 15 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Donderdag 15 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 maart

Door: Stein

15 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Toen ik vanmorgen wakker werd, onweerde het en het water kwam met bakken uit de hemel. De devotion hebben we deze keer dus maar niet buiten op ons nieuwe ‘tuinmeubilair’ (d.w.z. een soort van plastic busstoeltjes), maar binnen gedaan. Het was een goede tijd van gebed en bemoediging.

Na een heerlijk ontbijt met o.a. verse scones van onze kok, vertrekken we in de stromende regen richting ‘Fruits of Charity Foundation’. Nadat we een uur later dan gepland, zijn aangekomen, wordt ons door een aantal medewerkers uitgelegd wat deze organisatie doet. Dat zijn verschillende dingen die worden uitgelegd in volzinnen vol met mooie begrippen. Het doel van de organisatie is om wezen en andere kwetsbare kinderen, te rehabiliteren. Zo zoeken ze ouders terug van kinderen die hun ouders zijn kwijtgeraakt, of ze zoeken samen met het kind naar een andere oplossing, zodat het kind weer een veilige plek vindt.

Na een ontmoeting met een paar kinderen, gaven we hen wat lekkers en nog wat knutselmateriaal dat we voor hen hadden meegenomen. Op dat moment voelde ik me nog niet helemaal vrij en ontspannen, dat kwam denk ik omdat alles een beetje rommelig verlopen was. Toch veranderde dit later helemaal, dus lees nog even door!

Na deze ontmoeting gingen we het veld in om daar te zien hoe de organisatie mensen helpt om een kleine business op te zetten. Het was mooi om te zien hoe mensen die niets hadden, nu dingen verkopen en daarmee geld verdienen. Het was echter nogal uitdagend om hen een bezoek te brengen vanwege de weersomstandigheden. Modderige wegen veranderen hier in rivierlandschappen en het water baant zich een weg naar beneden. We zijn dus erg dankbaar voor onze chauffeur die ons hier doorheen loodste.

We baden nog met enkele mensen, en er kwamen in totaal vier mensen tot geloof in Jezus. Ze werden opnieuw geboren. Daarnaast werden er vijf mensen vervuld met de Heilige Geest, en ze spraken in tongen. Onder hen waren ook de directeur van de organisatie en zijn medewerkers. Prachtig om dat te zien! Het was een grote bemoediging.

Hierna reden we terug naar ons guesthouse voor een lunch. Maar eerst maakten we onze schoenen schoon, en sommigen verkleedden zich. De regen zorgt hier namelijk voor veel modder. Ook John, een van onze Oegandese begeleiders, had wat droge kleding nodig. Het kwam mooi uit, want hij had dezelfde maat als ik. Dus de rest van de dag loopt hij in mijn spijkerbroek.

Voor vanavond stond een bezoek aan Phaneroo ministries gepland. De bediening van apostel Grace Lubega, een belangrijke supporter van Andrew Wommack ministries. Het was een bijeenkomst van ongeveer vijfduizend mensen in de open lucht. Een prachtige atmosfeer die de aanwezigheid van God uitademt. Een plek waar mensen Jezus leren kennen, genezing ontvangen en geestelijk gevoed worden met een prachtige boodschap vol genade en waarheid. Het team en ook ikzelf, hebben hier enorm van genoten. Een prachtig moment om zelf te ontvangen en om uit te rusten van een vol programma. Jacob kreeg bovendien de gelegenheid om voor vijfduizend mensen te spreken, om iets te delen over onze missitrip. Een prachtige gelegenheid!

Na terugkomst dineren we nog in het guesthouse en wisselen wat contactgegevens uit, het einde van de missietrip komt immers in zicht. Vannacht slapen we voor het laatst in het guesthouse, om morgennacht terug te keren naar het koude noorden. De hartelijke groeten van ons allemaal, wij zitten er voorlopig nog even warmpjes bij - nu nog wel...

Blessings!

• 15 Maart 2018 - 23:13

Elly:

Dank Stein en alle missiontrippers voor jullie dag verslagen.
    Zo waren we er toch een beetje bij.
    Jullie hebben veel beleefd en mooie en leerzame mee gemaakt!
    Ik wens jullie een hele goede en veilige reis naar het koude Nederland
    Net een dag waar het weer gaat vriezen!
    Tot volgende week in Naarden, ik zie er naar uit om jullie weer te zien en te spreken.

• 15 Maart 2018 - 23:26

Jan:

Geweldig Stein en team voor weer een beeldend verslag van wat jullie daar allemaal meemaken. Wat een avontuur vandaag met deze weersomstandigheden daar.
    Prachtig om te lezen hoe jullie tot zegen zijn voor velen daar en de mensen die door jullie inzet een compleet nieuw leven ontdekken in Jezus Christus!
    Dank aan het hele team van helden voor het delen van jullie leven met de mensen die God op jullie pad heeft gebracht en brengt en dank jullie voor het delen van die prachtige verhalen en getuigenissen met ons.
    Wens jullie een gezegende laatste dag in Kampala e.o. en een geweldig voorspoedige thuisreis! Qua temperatuur wordt het wel even wennen voor jullie denk met flinke nachtvorst t/m maandag - hopen maar dat jullie wat warmer weer inpakken en meenemen naar hier!
    We zien er naar uit jullie weer te ontmoeten en in de armen te sluiten en de verslagen te horen, foto's te zien.
    Blessed 2ba blessing!

• 16 Maart 2018 - 12:12

Piet Koorevaar:

Een kruistocht in spijkerbroek? Wat geweldig dat 5000 mensen het evangelie van bevrijding en verlossing konden horen. Stein, ik spreek rust en vertrouwen over je uit ook op die momenten die jij als 'rommelig' ervaar. Bedenk dat God jouw banier is op ieder moment in Uganda; Ex. 17: 15 JHWH-Nissi: U bent mijn overwinning in conflicten en onverwachte confrontaties. Zegen!

• 16 Maart 2018 - 12:48

Betty:

Ha Stein, Stromen van levend water kwamen uit jullie en nu ook op jullie;) Wat een geweldige zegen zijn jullie voor de mensen geweest en zo mooi dat jullie zelf ook weer gevoed en verfrist werden. Zo is onze Hemelse Vader die geeft wat we nodig hebben! Nog een goede laatste dag in Oeganda met elkaar en een hele voorspoedige reis naar huis. Shalom en lieve groet, Betty

• 16 Maart 2018 - 15:29

Mettie:

Bedankt Stein, voor alles wat je gedeeld hebt. Je bent een man naar Gods hart. lieve groetjes

• 16 Maart 2018 - 21:30

Anneke R.:

zojuist de verslagen van de laatste drie dagen "bij- gelezen"... wat geweldig moet dat zijn om meteen te horen dat mensen in tongen bidden als jullie ze met de Heilige Geest gedoopt hebben en wat fantastisch dat jullie zo ervaren dat je op deze reis en in jullie team zo de Heilige Geest verstaan en woorden van bemoediging mochten doorgeven aan onze broers en zussen en de mensen daar. Ik bid jullie toe dat je dat niet in Oeganda zult achter laten, maar mee nemen naar Nederland zodat wij er ook door bemoedigd en aangevuurd mogen worden. Een heel goede, voorspoedige en gezegende thuisreis toegewenst. Lieve groeten allemaal !