Zondag 11 Maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Zondag 11 Maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Zondag 11 Maart

Door: Jacob

11 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Vandaag zijn we terug in Kampala.

Stein heeft de dagopening en deelt iets vanuit het verhaal van David en Goliath.
Er heerst grote angst onder het volk, maar David kent zijn God, en spreekt woorden van overwinning.
De beer en de leeuw heb ik verslagen in de naam van de Heer, zo zal het ook gaan met deze onbesneden Filistijn.

Na een heerlijk ontbijt vertrekken we om 09.00 uur richting het centrum van Kampala, waar we te gast zijn bij een kerk genaamd World healing Embassy.

De aanbidding was echt Afrikaans, enthousiast en vol met dans.
Heupen los stijve Nederlanders !!

We kregen allemaal de kans om wat te delen, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Jaap en Stein zouden spreken, wat daarna dan ook gebeurde.
Jaap sprak over de gelijkenis van de zaaier, Stein over de Heilige Geest.

Aan het eind van Steins boodschap nodigden we mensen uit voor de doop in de HG, velen kwamen naar voren en ontvingen de doop en begonnen o.a. te spreken in nieuwe tongen.

Daarna de uitnodiging voor genezing, we baden met z’n allen, tientallen mensen kwamen voor gebed, niet alleen voor genezing, maar gebed voor van alles.
Financiële doorbraak, studie, gezin, etc.

Geweldig om zo met elkaar handen en voeten te geven aan de liefde van God.

Inmiddels was het al 13.45, we zouden in de middag naar een luxe resort gaan, om lekker ontspannen te dobberen in het water, maar dit is Afrika, dus gaat het ineens anders.

Een voor een werden we op het podium gevraagd en kregen we prachtige cadeaus aangeboden, en we werden uitgenodigd bij de Pastor thuis, waar een heerlijke uitgebreide Afrikaanse maaltijd voor ons was bereid, het was heerlijk, en de interactie met de mensen daar opbouwend en bemoedigend over en weer.

We zegenen, geven liefde, maar krijgen het als een boemerang ook weer terug, je verwacht het eigenlijk niet, maar het is een Goddelijk principe, als je zegent zul je gezegend worden.

Na deze prachtige middag terug naar ons verblijf, waar vrienden van Ada op ons zaten te wachten, Pieter een zendeling met zijn Oegandese vrouw Faith (en hun 2 dochters) , leuk om hun te ontmoeten en met ze te praten, er werd gezongen , gitaar gespeeld, koffie gedronken, gevoetbald, de net duur gekochte bounty’s, kitkats en marsen werden verdeeld.

Terwijl ik dit schrijf is het inmiddels over achten, 20.30 gaan we nog ons diner verorberen, en daarna vroeg slapen.

Morgen een lange dag op CBC Oeganda waar we in de ochtend en avond les gaan geven, zie er naar uit.

Iedereen een mooie week toegewenst !

• 11 Maart 2018 - 20:17

Lieve ambasadeurs van Christus te Uganda,
    Wat een vreugde om jullie verslagen te lezen. Dat er met regelmaat mensen worden gedoopt met de kracht van God maakt me zo blij. Dit is de kracht waardoor de gelovigen kunnen blijven staan in vervolging en kunnen wandelen in autoriteit. Jullie zijn levende vaten waar God doorheen werkt. Misschien volgende jaar of het jaar daarop zullen de volgende missiegroep getuigenis horen van wat er dit jaar is gebeurd en wat voor een geweldig werk God door jullie heen heeft kunnen doen. God komt alle eer toe!!

• 11 Maart 2018 - 20:17

Mascha:

Xxx

• 11 Maart 2018 - 20:53

Dick:

Morgen heel veel sterkte!

• 11 Maart 2018 - 22:15

Elly:

Heerlijk om te lezen wat jullie beleven!
    Groeten aan Hans als jullie op CBC. Charis zijn morgen om les te geven.

• 11 Maart 2018 - 23:31

Jan :

Wat een mooie verhalen schrijven jullie. Ik geloof dat jullie met elkaar veel mooie en bijzondere dingen meemaken. Geniet van de dag morgen en kijk uit naar waarmee jullie dan weer verrast worden.

• 12 Maart 2018 - 07:25

Erica:

Lieve mensen,
    Wat mooi om jullie verhalen te lezen, zie het allemaal weer voor me. Wat zijn jullie gezegend, en mogen tot zegen zijn voor de mensen die jullie ontmoeten. Geniet ook van deze week weet dat Gods gunst op jullie is.

• 12 Maart 2018 - 08:41

Astrid:

Een groot feest daar in Oeganda.
    Wat mooi en indrukwekkend allemaal.
    Dank voor de mooie verslagen.
    Heel veel Zegen voor deze dag.
    God is goed . Altijd. Hij gaat voor jullie uit.
    Shalom,
    Geert en Astrid Spaan

• 12 Maart 2018 - 23:31

Cor:

Goed om steeds van jullie te lezen. Levensveranderend in alle opzichten.
    Welteruste en een fijne dag morgen.
    Shalom

• 13 Maart 2018 - 09:23

Jan:

Geweldig getuigenissen van Zijn Goedheid door jullie heen - indrukwekkend altijd weer!