Zaterdag 10 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 maart

Door: Ada

10 Maart 2018 | Oeganda, Fort Portal

De laatste dag in the top off the world.
Om 6.30 zie ik hoe de nieuwe ochtend wakker word.
Wat een prachtig uitzicht.
Allemaal verschillende mooie vogelgeluiden.
En het is heel harmonieus. Wat is Gods schepping mooi.
Na wat uit de Fillip, in het boek van Hans Baksteen, gelezen te hebben, ga ik lopen naar het hoogste punt van deze plek.

Ik zie David, een crewlid, hout hakken voor ons warme water. Ze hebben een groot bassin en daaronder stoken ze hout. Als je doucht heb je een gratis houtskoolluchtje, geen douchegeurtje meer nodig, haha.

Er komen drie blauwe vogels aanvliegen en gaan in een van de bomen zitten vlak voor mij.
Ook vliegen er zwaluwen, heerlijk vrij.
Ik vraag mij af hoe vrij ik ben?
Wie de Zoon heeft is waarlijk vrij!

Daniël, een chauffeur, komt eraan lopen en we hebben even een gesprek over vrij zijn.
Wat een mooie mensen zijn het, die ons begeleiden. Daniël heeft een mooi getuigenis over zijn leven. Toen hij 3 was had hij een gesprek met Jezus en toen hij 6 was wilde hij gaan spreken over Jezus. Nu is hij voorganger.
En zo hebben alle CBC Oeganda mensen een mooi verhaal. Het zijn allemaal gouden klompjes in ons leven.

Jaap heeft de dagopening en het gaat over vernedering van jezelf. Met Jezus als groot voorbeeld. En Erna voegt daarbij dat zij John ook de meest nederige, dienstbare jongeman vind.
Heel mooi om zo het leven van Jezus in de ander te zien.

Na het ontbijt nemen we afscheid van aunt Monica en haar crew.
We zijn enorm verwend door hen met heerlijk eten en alles wat er bij komt kijken als je mensen over de vloer hebt. Haha.
We mogen ze allemaal zegenen met een tekst en envelop met inhoud.
Voor de kinderen van de gemeente hebben we een mooie bal en ballonnen.
Zij op hun beurt zegenen ons weer met fruit, aardappelen enz...
Aunt Monica is voor mij een voorbeeld van gastvrijheid en dienstbaarheid.

Nu op weg over weer zeer hobbelige wegen, vele drempels, remmen en optrekken en veel gezelligheid met elkaar.
Kampala here we come!!!!

Tussen de middag in Mubende geluncht.
Ergens een achteraf straatje waar een hotel staat. In het restaurant staan de tafels met stoelen zo opgesteld, dat iedereen tv kan kijken.
Ik loop nog even de straat op en geef wat kinderen pennen.

Terug in de bus hebben we veel gelachen o.a. over daten. Maar alle gekheid op een stokje, God weet wie en wat het beste is voor ons.
Jezus is de mooiste, wijste en prachtigste bruidegom die er is.

In Kampala aangekomen wacht de eerste auto op de andere, omdat sommigen van cbc een andere kant op gaan, en er moet nog het één en an der overgepakt worden.

Ze komen behoorlijk wat later maar met een mooi verhaal.
Voordat we vertrokken uit Nederland had iemand op school een woord voor ons.
Kameel.
Nu onderweg staat er een kameel langs de weg. Er wordt gestopt want een kameel in Oeganda is als een speld in de hooiberg.
Stein en Jacob hebben daar een mooi gesprek en mogen ze bidden met een vrouw voor vervulling met de Heilige Geest. Good apointment. Het Evangelie heeft geklonken.

Tegen 19.30 zijn we weer in Green haven en staat David ( de kok) al weer klaar met een heerlijke maaltijd.

Lieve mensen er gebeurt zoveel met ons allen dat elke blog tekort is om erover te vertellen.
Bevraag ons maar als we terug zijn.

Bedankt lieve partners.

• 10 Maart 2018 - 21:24

Nelleke Van Setten:

Mooie blog Ada! Ik `zie` je genieten van de vroege morgen, met de prachtige vogels en ik `ruik` het gratis houtskoolluchtje! Geweldig wat jullie allemaal meemaken, en ik zal er zeker naar vragen als je weer thuis bent. Kampala, here they are!!!

• 11 Maart 2018 - 08:56

Ria:

Wat een mooie reis.
    Jullie doen goed werk en genieten van alles.
    Succes met alles waar jullie in geloven.

• 11 Maart 2018 - 09:03

Tineke Otter:

Mooi zus wat een mooie herinneringen en ervaringen neem je weer mee. En wat hebben jullie ook veel kunnen delen.

• 11 Maart 2018 - 10:50

Gre Van Overbeeke :

Lieve missiontrippers,

Wat genieten we hier in Holland van jullie verhalen, getuigenissen, beschrijvingen van de natuur en de verrassingen die er zomaar onderweg plaatsvinden.
    Zoals de kameel, waarvan ik via de app een foto zag, met Jacob en Stein stralend op de rug van het dier.
    Wat mij bv . raakt is het voorbeeld van de medewerker in het restaurant , die 2 jaar geleden tot geloof is gekomen en nu met Jezus leeft .
    Het doet me denken aan de Samaritaanse vrouw , die bij de put een ontmoeting met Jezus had.
    Ik geloof dat vele mensen , ook bezoekers van het restaurant, door haar getuigenis in aanraking zullen komen met het Evangelie.
    Jullie brengen het Woord, en wonderen en tekenen volgen jullie.
    Voor de komende week geloof ik dat er weer bijzondere gebeurtenissen zullen plaatsvinden.
    Dat de Vreugde steeds jullie deel zal zijn is mijn gebed , lieve groet, Gre.

• 11 Maart 2018 - 13:49

Olof:

De indrukken die jullie opdoen, zullen jullie veranderen in je hart en in je denken. En meer gaan lijken op ons voorbeeld, Jezus Christus.

• 11 Maart 2018 - 18:01

Anneke:

Weer een prachtig verhaal, dankjewel ! Wat geweldig om te lezen dat er zulke mooie ontmoetingen zijn met de broers en zussen in Oeganda. Zo merkbaar dat we één grote familie zijn met een geweldige, fantastische, liefdevolle Papa. Hij maakt jullie één, Hij bracht jullie daar tezamen !!!

• 11 Maart 2018 - 18:17

Anneke R.:

Kan de foto van de kameel ook op de blog komen ? Ben er wel heel nieuwsgierig naar.

• 11 Maart 2018 - 22:04

Elly:

Ik weet dat je heerlijk kan vertellen Ada maar schrijven gaat je ook goed af!
    Zoals jij dat schrijft dan lijkt het wel of je erbij bent, je ervaart de natuur
    en ziet de kleuren en vormen voor je! Dank je wel voor je verslag.
    Jullie beleven vele indrukwekkende gebeurtenissen, en ontmoeten mooie mensen.
    Geniet nog van het land en de mensen.