Vrijdag 9 maart - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 maart - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 maart

Door: Stein

10 Maart 2018 | Oeganda, Kasese

Na een drietal dagen van intensieve bediening, was het vandaag tijd voor ontspanning: een bezoek aan een game park (d.i. een wildpark).
De wekker stond al vroeg, om half zes. Een beetje aan de vroege kant wanneer je de avond daarvoor, tot laat in de avond een film hebt gekeken in de kerk waar we de afgelopen dagen bediend hebben. Het raakte me hoe de kinderen zo snel je hart veroveren, maar ook de korte duur daarvan. We mogen weten dat God met ze verdergaat en het goede werk dat Hij in hen begonnen is, ook zal afmaken.

Afijn, over vandaag; na een rit van een paar uur hebben we heerlijk ontbeten in een restaurant: scherp geprijsd: 65 euro voor 13 personen. Daarna vervolgden we onze weg richting het wildpark. Voor de lunch om 5 uur ;), reden we over de savannne waar we onder meer antilopes, buffels en nijlpaarden hebben gespot.

In het restaurant waar we lunchen wacht een prachtig getuigenis op ons. Een vrouw die hier werkt, kwam hier twee jaar geleden tot geloof door de bediening van een vorig team van CBC Nederland. Ze is echt met Jezus gaan leven en doet dat nog steeds. Wat een prachtige bemoediging! Wat God door ons heen doet, heeft een blijvend effect. Na het eten heb ik samen met Godfrey nog voor een andere medewerker mogen bidden. Hij ontving de Heilige Geest en sprak in tongen. Prijs de Heer daarvoor!

Na een smakelijke lunch gaan we terug naar Fort Portal met de auto, om daar ons avondeten te nuttigen. De laatste keer deze missietrip. Het heeft me diep geraakt om hier te bedienen, vooral de tieners. Afgelopen dinsdag bediende ik bijvoorbeeld een veertienjarige jongen. Zijn verzoek was wijsheid en hij ontving de doop in de Heilige Geest en spreekt in tongen. Het raakte me omdat hij al op zo’n jonge leeftijd vol is met verlangen naar God. Ik herkende mijzelf in hem, omdat ik zelf ook veertien was toen ik de Heilige Geest ontving.

Morgen bedanken we de mensen uit Fort Portal die ons hebben gediend in de maaltijden, als vertalers en verdere hulp. Eén van onze vertalers krijgt van ons een dvd-speler met de eerst twee modules van de CBC correspondentiecursus. We geloven dat Bijbels onderwijs een goede manier is om mensen de vrijheid die ze hebben in Christus zelf te ontdekken, en het ook weer door te geven. Zo kunnen banden van wetticisme en religie echt worden gebroken. We geven deze module juist aan deze vertaler omdat hij hier veel mensen beinvloedt. Daarnaast geven we de gemeente hier een voetbal, speciaal voor de kinderen. Het feit dat ze zo graag aandacht van ons willen, op schoot willen, doet ons vermoeden dat ze misschien wel wat aandacht tekortkomen. Laten onze aandacht en giften een voorbeeld zijn voor de bevolking hier om kinderen liefde te geven.

Voor morgen staat een terugreis naar Kampala op het programma: opnieuw dit prachtige land bewonderen! Bedankt voor jullie giften, gebeden en reacties op onze blogs! God bless you!

Ik sluit af met een Oegandees liedje wat ik heb geleerd en dat mooi aansluit bij wat we deze week hebben meegemaakt.

Ankolede Ebirungi
He has done great things
Nayimba Natenda
I will praise I will sing

• 10 Maart 2018 - 16:39

Mettie:

Fantastisch Stein om te lezen, God werkt echt door jullie heen, glorie aan Hem,ook zegen toegewenst voor de komende tijd.

• 10 Maart 2018 - 18:31

Rik:

Bijzonder om te lezen Stein.. ben gewoon een beetje stil van jullie verslagen. Kreeg net de foto van Jacob binnen van de kameel terwijl ik daarvoor net voor jullie had gebeden. dacht dit is een mooi moment om alles even te lezen:) Zo prachtig het werk wat jullie doen en hoe ontzagwekkend goed God is!

Ik weet nog dat ik het vorig jaar ook lastig vond dat het kort was met de kinderen, ook thuis nog. Toen zei Marja heel mooi: Maar we hebben het hart van de Vader laten zien en Hij gaat met die kids verder. Hij laat ze nooit los. Heb een geweldige 2e week toppers! Grtz Rik

• 10 Maart 2018 - 20:14

Margret:

Het is geweldig om jullie verslagen te lezen, jullie avonturen met God, Zijn Liefde & Genade en de wonderen & tekenen die volgen! Dank jullie wel voor het delen! Geniet!

• 11 Maart 2018 - 13:41

Olof:

Mooi om te zaaien en mooi om te zien dat de oogst ook opkomt, te lezen over de man en de vrouw in het restaurant. En Gods onvoorwaardelijke liefde laten zien aan de kinderen.

• 11 Maart 2018 - 18:16

Anneke R.:

Wat heerlijk en goed dat er na inspanning ook ontspanning kan zijn. Heel bijzonder Stein om nu aan de andere kant te mogen staan van jouw 14 jarige ervaring en het nu vanaf die kant te mogen meevieren.
    Wat een mooi weldoordacht afscheidscadeau om hen mee te zegenen. Ben benieuwd om volgend jaar te horen van degenen die dan naar Oeganda gaan, wat dit heeft uitgewerkt in de levens van onze broers en zussen daar.