Vrijdag 2 maart 2018 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 maart 2018 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 maart 2018

Door: Jaap

03 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

We zitten in het vliegtuig. In Nederland is het vrijdagavond 22:00. Het is net zaterdag 3 maart geworden, (plaatselijke tijd?) Naast me zijn Jacob en Stijn diep in slaap. We vliegen ergens boven de Sahara en we zullen om 1:30 in Kigali (Hoofdstad van Rwanda)voor de tussenstop.
Daarna vliegen we door naar Entebbe dat ten noordoosten van Kigali ligt.

Een lange reis die vanmorgen om 6:30 in Amsterdam begon. De ICE trein kreeg pech in Emmerich. Ons vliegtuig zou om 11:20 uit Düsseldorf AirPort vertrekken dus we zouden er al geen 3 uur van tevoren zijn. Maar dit begon nu een heel ander plaatje te worden. Op spoor 2 kunnen we een stoptrein nemen naar Düsseldorf AirPort en daar om 10:25 aankomen.

Een andere mogelijkheid was het nemen van 2 taxi’s van 160 euro per stuk. Uiteindelijk toch besloten de trein te pakken. Beide opties zouden te krap worden want we moesten ook nog met de skytrain (soort monorail) naar de juiste vertrekhal.

Ada, was al in Dusseldorf aanwezig met haar dochter, zij doen hun best de incheckbalie te overtuigen om ons enige uitstel te geven. Met veel gebed en veel gehaast kwamen we precies op tijd aan en het vliegtuig vertrok (niet door ons) drie kwartier te laat. Missions kan dus ook betekenen dat je tegenslag hebt maar desondanks hadden we een goed begin van onze missiontrip.

Op onze overstapplek, Istanbul, had Erna een super goed gesprek met een Belgische ranger van de chimpansees in zuidwest Oeganda. Hij was overal ter wereld geweest, had een katholieke achtergrond en zat boordevol allerlei vragen. Wat een mooi, open eerlijk gesprek was dat.

Inmiddels is het 00:30 en is de vliegtuig verlichting weer aan, we moeten nog 1500 kilometer.

Naschrift
Toen we om 5:00 uur aankwamen op Entebbe (1 uur later dan de verwachte aankomsttijd), bleken 4 van onze koffers niet te zijn aangekomen. Na veel gedoe bij de bagageclaim kwamen we om 7:00 bij ons verblijf aan, Green Haven.

• 03 Maart 2018 - 13:57

Dick:

Wat hebben jullie toch nog een geluk gehad dat jullie de vliegtuigen niet gemist hebben.
    Kom vandaag even bij van de spannende reis en veel sterkte.

• 03 Maart 2018 - 15:04

Ronald :

Het is echt nodig om positief te blijven denken. Nu dus in Oeganda. Veel kracht toegewenst!

• 03 Maart 2018 - 16:51

Jacolien:

Fijn dat jullie zijn aangekomen in Oeganda. Zie de tegenslagen maar als actie van de tegenpartij. Maar het zal hem niet lukken. Ik wens jullie een hele goede en gezegende tijd toe.

• 04 Maart 2018 - 11:15

Ria:

Hallo Jacob

Wat een tegenslag MAAR gelukkig het vliegtuig niet gemist,
    Hopelijk komen de koffers snel?
    Ja ja 2 keer warm eten niet te veel eten (ha ha)
    Hoop een beetje uitgerust van de reis en success met jullie missi.

Ria