Zaterdag 3 maart - Settelen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 maart - Settelen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 maart - Settelen

Door: Stein

03 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Vandaag was een dag om wat bij te komen van de lange en intensieve reis. Na ‘ s ochtends aangekomen te zijn op het vliegveld in Entebbe, werden we zeer hartelijk ontvangen door de verschillende Oegandezen van AWM/Charis die met ons meereizen. Met twee auto’s reden we in ongeveer een uur naar het guesthouse in Kampala.

Wat ik onderweg zag, kende ik eerst alleen van televisie, maar nu zag ik het voor mijn ogen voorbijgaan: fietsers op een ‘snelweg’, wandelaars langs de kant en natuurlijk een prachtige indruk van de tropen. Groen en een rode bodem, een mooi heuvelachtig landschap.

In het guesthouse maakten we kennis met onze kok: David. We hebben ontdekt dat hij heerlijk kan koken. We hebben vandaag zelfs twee keer warm gegeten. Een greep uit de gerechten: pizza, kip, koolsalade en zelfgebakken koekjes. Zeer smakelijk!

Gedurende de dag zijn we bezig geweest om contact te leggen met het vliegveld omtrent de ontbrekende bagagestukken. Waarschijnlijk worden die morgen naar het guesthouse gebracht.

‘S middags maakten we een wandeling door de wijk waarin het guesthouse staat. De contrasten zijn immens: van ommuurde villa’s tot schamele huisjes. Het is goed opletten, want de motorfietsen rijden met volle vaart van de heuvel af!

Tenslotte hadden we vanavond de tijd om samen te zijn, onze verwachtingen te delen en samen te bidden. Later kwam ook Godfrey (hij heeft de leiding over de missiontrip vanuit CBC Oeganda) nog, hoewel wat vertraagd. Samen met onze chauffeur liep hij met ons het programma door. Het beloofd een prachtige, gevarieerde missitrip te gaan worden.

Nu ik dit schrijf, zijn de meesten al richting bed gegaan en ik zal hen daarin spoedig volgen. We verwachten dat God krachtig door ons heen zal werken en dat Zijn liefde ons zal leiden en door ons heen zal stromen! Blessings en de groeten van ons allemaal!

• 04 Maart 2018 - 11:05

José D Jong:

Een mooie indruk weergegeven van de start van deze reis!!! Geniet van wat er op jullie pad komt.
    Pas goed op jezelf en op elkaar!

Gr Sjaak en José.

• 04 Maart 2018 - 12:27

Henk Van Dijk:

Bedankt voor het verslag, zo kunnen we meereizen met jullie mssietrip.
    Gods liefde zal krachtig door jullie heen zichtbaar zijn, want stromen van levend water zullen uit jullie binnenste stromen. De Heer zal jullie beschermen op alle wegen en de Heilige Geest zal jullie wijsheid en inzicht geven in alles wat jullie ondernemen.
    Heb een gezegende tijd met elkaar en geniet ervan,

All blessings,
    Henk

• 04 Maart 2018 - 15:25

Mettie:

Leuk verslag Stein, God gaat zeker krachtig door jullie heen werken! Veel zegen

• 04 Maart 2018 - 15:46

Luuk Vermeulen:

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan! De eerste indrukken klinken al erg goed. Veel zegen in alle dingen die jullie in Oeganda gaan doen en weet dat God bij jullie is!