Maandag 5 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Maandag 5 maart - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Maandag 5 maart

Door: Jacob

05 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Mijn wekker ging vandaag af om 07.00, eerlijk gezegd had ik weinig lust om er uit te gaan.
Het zijn vreemde dagen geweest qua nachtrust, en gedurende dag hoorde ik van meer uit de groep dat ze niet lekker hadden geslapen.

Vandaag stond de reisdag naar Fort Portal op het programma, maar voor het vertrek hadden we eerst de dagopening.
Stein deelde iets vanuit Handelingen 16. De strekking was: Paulus was onderweg, niet altijd wetende waar hij
heen ging, maar de Heilige Geest gaf richting.
Enkele verzen later was daar de ontmoeting met Lydia de purperverkoopster, een vrouw die God vereerde.
Maar wat mooi is om op te merken, is dat ze, terwijl ze luisterde naar Paulus, haar hart geopend werd door God, voor het woord dat gesproken werd.

Ons verlangen is dat dit gaat gebeuren bij veel mensen die we gaan ontmoeten, dat men door de boodschap van Gods liefde en genade in hun hart wordt geraakt, en God beter leert kennen.

Rond 08.00 uur hadden we ontbijt en een ontmoeting met een aantal mensen van Charis Bible College Uganda. Douglas, de directeur van de school, deelde over de school en ministry. De school groeit en over de verschillende jaren verdeeld zijn er meer dan 100 studenten.

09.00 vertrokken we voor een lange rit richting Fort Portal waar we rond 18.00 uur aankwamen. Na onze prachtige huisjes te hebben ingenomen, hebben we heerlijk gegeten, Local food ( o.a. matoke, chapati, pasrse pindasaus,irish potatoes, prima te doen.

Na het programma voor de komende dagen te hebben doorgenomen, is het nu tijd om heerlijk te slapen.

Morgen starten we met de eerste onderwijssesies, bezoeken we twee ziekenhuizen, en in de avond organiseren we een worshipavond en zullen we voor mensen gaan bidden, iets om naar uit te zien.

• 05 Maart 2018 - 20:28

Digristina:

Slaap lekker en veel zegen morgen!

• 05 Maart 2018 - 21:04

Anneke R.:

God gaat voor jullie uit. Ik moet nu denken aan een tekst die ik een tijdje geleden kreeg: Zingt Gode, psalmzingt Zijn Naam, BAANT DE WEG VOOR HEM. ps.68:5 Zegen en Voorspoed voor de dag van morgen.

• 05 Maart 2018 - 21:40

Dick:

Heel veel sterkte bij het bezoeken van de zieken en ik hoop dat jullie hun met Gods kracht ver sterken.
    We kunnen ook Jezus ga ons voor op het levensspoor en doe als getrouwe leden U op Uw wegen volgen. Het zal een zware dag worden , maar heel veel sterkte!

• 06 Maart 2018 - 08:33

Astrid:

Broeders en zusters,
    Een geweldige, Gezegende dag toegewenst.
    God zelf gaat voor jullie uit.
    Hij verblijd zich over jullie en ziet er uit om door jullie heen, Zijn kracht en Liefde te openbaren.
    Zijn Shalom toegewenst,
    Geert en Astrid Spaan

• 06 Maart 2018 - 09:10

Coriena Boef:

Hallo Jacob,

Leuk om je verslag te kunnen lezen. Het reizen is altijd zwaar en zo'n eerste nacht ergens anders is altijd wennen. Maar wat zijn jullie bevoorrecht om dit met elkaar te mogen doen.
    God heeft alles al voorbereid en gaat jullie gebruiken om harten aan te raken.
    Jullie zijn gezegend en ga met elkaar in vertrouwen dat wonderen en tekenen jullie zullen volgen.
    En geniet vooral want dit neemt niemand jullie meer af en worden prachtige herinneringen voor later om alsnog te kunnen getuigen.

Hartelijke groet voor iedereen.
    Coriena

• 06 Maart 2018 - 20:10

Gre:

Lieve blogschrijvers,

Wat weer bijzonder om al jullie wetenswaardigheden te lezen. Ook al is er strijd, zoals koffers die niet aankwamen, plensbuien, slechte nachten... jullie zijn nu vol goede moed begonnen om het Echte Evangelie te brengen aan de volken van Oeganda .
    Wat een zegen dat deze mensen van jullie zoveel mogen ontvangen .
    Wij leven op Charis volop mee, bidden voor doorbraken, genezingen en bekeringen .
    Weet dat jullie zèer geliefde kinderen van de Vader zijn. :-)
    Liefs en groeten, Gre.

• 07 Maart 2018 - 18:59

Margret Schaafsma:

Wat geweldig mooi dat jullie deze bijzondere reis mogen maken! Go(d) for it!
    en-joy to the full till it overflows! and touch the lives of many people.

Ik lees heel graag jullie belevenissen.
    Dat er veel manifestaties van Gods zegen plaatsvinden!
    Margret