Dinsdag 6 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 maart

Door: Erna

06 Maart 2018 | Oeganda, Fort Portal

De meesten hebben heerlijk geslapen, maar ik had mijn eerste nachtmerrie ten gevolge van de Mallarone malaria pil en een slaaptablet, die ik uit voorzorg had ingenomen, omdat ik niet gewend ben een kamer te delen en mijn allerliefste kamergenote veel later binnen zou komen en nog ging douchen. Om enigszins warm water te krijgen moest ze de kraan een half uur laten lopen. Ik had alleen koud water. Kastijding heet dat geloof ik.

Ada deelde vanochtend tijdens de Dagopening Colossenzen 1:12-22 Ze sprak met name over de geweldige indrukwekkende creatie van God. Ze deelde wat ze gezien had tijdens een wandeling in de ochtendgloren hier op the top of the World.
Er zijn hier een flink aantal prachtige kratermeren en wonderschone bomen en struiken, waarvan velen met mooie bloemen in een variatie van kleuren. Ook de kleine vogeltjes hebben hier schitterende kleuren. Ik vind vooral de blauwe zo mooi. Er werden overigens diverse creaturen in onze huisjes aangetroffen. Jacob werd net niet gebeten door een salamander die zich onder de rand van de toilet pot had verschuilt.

• 06 Maart 2018 - 21:02

Alberdien Vergoossen:

Hallo lieve luitjes,
    Zo te lezen, hebben jullie al verschillende indrukken opgedaan. Wij willen jullie in alles de rijkelijke zegen van de Here Jezus toewensen, om zo daar die zegen door te geven. God heeft een bijzonder plan met jullie, laat je door niets tegen houden. Door Zijn grote liefde, gaat Hij jullie gebruiken tot Zijn Eer en Glorie. Verlustig jullie daarin, en Hij zal je grote en machtige dingen doen zien, waarvan je nu nog niet weet. Wij dienen een wonderbaarlijke God, en Hij wil jullie daar voor gebruiken. Blijf in alles in Zijn rust en vrede, en geniet van alle dingen. Wij wensen jullie een bijzondere tijd daar, veel liefs en een dikke knuffel.

• 07 Maart 2018 - 10:07

Elly:

Hoi lieve mensen, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Fort Portal.
    Wat een prachtige omschrijving van de natuur, mooie kleuren, vogels en andere dieren.
    Gods creatie is wonderschoon.
    Geniet van elkaar, zijn natuur en het werk wat Hij heeft voorbereid voor jullie.

• 07 Maart 2018 - 21:45

Marieneke :

Wat fijn om jullie belevenissen te lezen via deze blog! Wat is het toch bijzonder dat jullie dit
    mogen meemaken, in zo’n mooi land. Ik wil jullie graag meegeven ‘wees niet bevreesd’ en ‘heb bestendige liefde voor elkaar en de mensen om jullie heen’. Angst rooft jullie van jullie geloof en liefde zet alle gaven in werking! Ga in Zijn kracht, wees stoutmoedig, wees niet bang. En bewaar de liefde en eenheid onderling, waardoor de Heilige Geest krachtig kan werken. Jullie zijn prachtige kinderen van de Vader: geniet bovenal, vertel over Zijn liefde en jullie zullen wonderen zien. Liefs uit Veenendaal in Holland,
    Marieneke en Henk