Dinsdag 6 maart vervolg - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 maart vervolg - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 maart vervolg

Door: Erna

09 Maart 2018 | Oeganda, Fort Portal

Hallo allemaal we zijn een aantal dagen verstoken van internet. Nu even een halfuur wel dus snel de blog bijwerken.

Ada en Marcia kregen bezoek van een van deze schitterende vogeltjes en Beatrice en ik hadden een nieuwsgierige harige rups op bezoek. Hoewel er hier apen zitten heb ik er geen een gezien, hoewel sommige mensen er wel iets van weg hebben(grapje)

Ontbijt met eieren naar keuze. Mijn favoriet is de Spaanse pittige variant. De sfeer is super en echt onderlinge liefde en eenheid waardoor Gods glorie bijna tastbaar is.

Om 10.00 naar de KIBO Pentecostal Church. 15 min lopen.Je wordt daar begroet met olelota: Heb je goed geslapen. In deze kerk komen de mensen van heinde en verre. Sommigen lopen 2 uur. Wij gaan het liefst naar de kerk waar we de auto naast de deur kunnen parkeren.
Marcia heeft hier onderwijs gegeven over Rightenouss by grace, rechtvaardigheid door genade. We zijn door genade gered en niet door onze goede daden.

En Ada over Financiën: God is je bron.
Zoek eerst! het Koninkrijk v God en al het andere zal je bovendien gegeven worden. Dus heb je financiële nood, ga er eerst mee naar God.

Ik heb ervaren hoe God op het allerlaatste moment voorzag in al het geld dat ik nodig had voor deze Mission Trip en ook voor alle anderen voorzag Hij rijkelijk, zodat wij kunnen uitdelen in Oeganda ( namens jullie)
Echte financiële voorspoed is nooit egoïstisch
Je bent voorspoedig om anderen te kunnen zegenen

God wil dat we geven om te laten zien dat we Hem vertrouwen. Er werden veel vragen gesteld de toehoorders waren echt hongerig.
Van 1600-18.30 twee ziekenhuizen bezocht waar de door God beloofde wonderen realiteit werden. Er was daar een jongetje, Randy van 1 jaar en 3 mnd en kon nog niet kruipen of lopen. Zijn moeder had niet eens in de gaten dat zijn benen ongelijk waren. Marcia attendeerde haar erop na een woord van kennis. We baden voor hem en zijn linkerbeentje groeide wel 10 cm aan zodat het gelijk werd aan zijn rechterbeen.

Ik werd zo geraakt. En ik niet alleen. De moeder was zo dankbaar en in de glorie. Ook viel hij steeds weg, dat leek op epilepsie. De moeder was wel wedergeboren.

Een vrouw had rugpijn en dat was grotendeels weg. We leerden haar hoe ze zelf in autoriteit kon bidden. Toen ze geld voor een Bjjbel ontving bleef ze mij omhelzen en ze straalde. Ze liet zien dat ze de psalmen had genoteerd hoe ze zou kunnen bidden.

Een jongeman in coma werd gezalfd met olie we baden totdat hij zijn ogen wijd open had en zijn benen in beweging kwamen. Hij scheen aids te hebben zijn familie kwam aangesneld. De familie was katholiek waarvan 1 zus wedergeboren. De andere broer maakte een keus voor Jezus en had de tekenen van wedergeboren te zijn.
Vreugde op de gezichten. Ze zijn uitgenodigd voor de dienst van morgen waarin Erna zal spreken over genezing en Jaap over Gods onvoorwaardelijke liefde.

's avonds een Afrikaanse aanbiddingsdienst met dans en trommels.
Jacob had een Woord ‘Maar Petrus zei: "Zilver en goud heb ik niet. Maar wát ik heb, geef ik je. Ik zeg je in de naam van Jezus Christus uit Nazaret: Sta op en loop!" En Petrus greep hem bij zijn hand en trok hem overeind. Onmiddellijk werden zijn benen en voeten sterk. Hij sprong op. Hij stond en liep heen en weer. Springend en dansend ging hij met hen de tempel binnen. Hij prees God uitbundig.’
HANDELINGEN 3:6-8 BB
En mensen kwamen naar voren voor gebed.

En dat wat er vanavond plaats vond. Mensen ontvingen genezing, bevrijding en werden gezegend.
Moe naar voldaan om 22.30 naar bed Eerst nog even koude douche.

• 09 Maart 2018 - 21:06

Anneke R.:

Dankjewel lieve Erna voor je verslag. Wat mooi dat je zo geraakt werd door dat geweldige wonder.Het jongetje beseft nog niet hoe levensveranderend dit gebed is geweest voor hem. En wat is het toch van belang om alert en opmerkzaam te zijn, zowel op de stem van de Heilige Geest als op je omgeving en de mensen om je heen.
    En wat heerlijk dat je nog even een koude douche kon nemen ;-) :-)

• 10 Maart 2018 - 15:27

Marieneke:

Prijs de HEER, voor zulke mooie wonderen! Ik word er helemaal warm van. Bedankt voor je vervolgverslag en het delen, Erna

• 10 Maart 2018 - 18:14

Rik:

Wow halleluja! Prachtig om te lezen wat jullie allemaal mee maken en wat de Heer allemaal in en door jullie doet! Jullie zijn een zegen en wens jullie een geweldige 2e week!

• 11 Maart 2018 - 13:19

Olof:

Ik loop helaas wat achter met reageren, maar wat mooi om te lezen dat jullie daar de mond en de handen van Jezus vertegenwoordigen. Geweldig!!! En na een warm bad een koude douche?