Donderdag 8 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu Donderdag 8 maart - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van cbcoeganda2018 - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 maart

Door: Jaap

09 Maart 2018 | Oeganda, Fort Portal

Dit wordt mijn eerste blog in Oeganda. Daarom wil Ik eerst iets persoonlijks delen voor ik mijn dag verslag begin.
Vandaag is mijn vrouw Jeanine jarig!

De indrukken zijn overweldigend. Vooral hoe men hier leeft. De vrouwen die bijna altijd zo mooi gekleed zijn. Het verkeer. De natuur. De plantages van bananen en aardappels. De mannen van het team die zo fantastisch hulpvaardig zijn. En dan de honger naar het evangelie! Voorbeeld: Gisteren in de vrouwen gevangenis. Ongeveer 55 vrouwen wilden de doop met de Geest ontvangen, wedergeboren waren ze al. Ik zal dat beeld nooit meer kwijtraken. Al die vrouwen zittend op de grond met gele kleding en blote voeten. Verlangend om ons te horen. Slechts één bewaker. Lees verder de blog van gisteren hoe het verder bij deze vrouwen ging en hoe hun mannelijke collega’s het Woord ontvingen.

Nu het dagverslag.
Wat een prachtige ochtend. De zon schijnt over de valleien en de mistflarden lossen langzaam op. We kunnen rustig beginnen want ons eerste programma onderdeel is om tien uur: De conferentie. Erna heeft de devotions deze morgen. In een kring in het halfduister vertelt ze over Johannes 14:12waarin Jezus zegt dat we grotere dingen zullen doen dan Hij. Ze benadrukt dat mensen wonderen en tekenen nodig hebben om te kunnen geloven, speciaal in Nederland. Wij hebben wonderen gezien. Marcia vertelt dat de man in coma voor wie gebeden is in het hospitaal nu weer wat gegeten heeft en heeft gestaan.. Zijn zus kwam dat vertellen.
Na de ochtendopening ontbijten we met zoals elke dag twee eieren per persoon.

Als we arriveren bij de kerk komt er bijna niemand. Omdat het geregend heeft zijn de mensen op het land bezig. Er wordt besloten dan maar eerst naar het childrens home te gaan.

We nemen van alles mee zoals boekjes met plaatjes, pampers, dekentjes, babykleertjes, sokjes etc. Er wonen daar 29 kinderen van 0 tot3 jaar. Van allerlei kanten wordt het tehuis ondersteund. 47 jaar geleden opgericht met behulp van padvinders uit Noorwegen. De kindjes zijn geweldig. Bekijk de foto’s! We bidden voor een “moeder” van een kamer, Madison. Ze is wedergeboren maar ze heeft niet de doop on de Geest ontvangen. We bidden ook voor haar 15 jarige zoon voor zijn examen.Er komt een meisje binnen die niet kan praten We bidden dat haar hersenen opnieuw geprogrammeerd worden. We merken dat de kracht van de Geest er is! Net voor we weggaan wordt Florence, de vrouw die ons met dit kindertehuis in contact heeft gebracht gedoopt met de Geest.

We rijden terug voor de lunch met aardappelen en kip. We hebben zowaar een pauze van een uur.

Als de 6 uur uitgestelde conferentie begint zijn we ruim op tijd. Stein en Jacob zullen spreken. Stein over bidden in de naam van Jezus. Hij reikt 3 sleutels aan. Jacob over vrijheid in Christus. Tijdens zijn speech vermaakten Stein en Marcia 14 kinderen met het ballonnenspel en schmink. De 3-daagse conferentie is voorbij. Er zijn toespraakjes en zegeningen. We delen aan de volwassenen een sleutelhanger met klompjes uit.

Vanavond is er nog een film maar we gaan bijtijds naar bed want morgen half zes uit de veren voor het Queen Elisabeth National Park.

• 09 Maart 2018 - 10:52

Liliane:

Wat een hoop ervaringen en belevenissen dat zul je inderdaad niet snel vergeten!
    En gefeliciteerd met je vrouw Jaap! In Nederland terug maar extra verwennen!
    Groeten Liliane

• 09 Maart 2018 - 15:28

Piet Koorevaar:

Woorden die namens God worden uitgesproken hebben kracht. God zal grote dingen gaan doen en dat laten zien. Jullie mogen het medium zijn. Shalom en zegen!

• 09 Maart 2018 - 20:57

Anneke R.:

Dankjewel Jaap voor je mooie eerste blog ! Als ik lees wat jullie allemaal meemaken kan ik me voorstellen dat het overweldigend is. en wat gaat de tijd snel, de 3 daagse conferentie al weer voorbij en jullie al weer een week in Oeganda. Nog een week te gaan om de goede werken te mogen doen die God voor jullie heeft klaar gemaakt en die alleen jij, en jij en jij en.... kunnen doen en niemand anders ! Zegen !!!

• 09 Maart 2018 - 21:35

Betty:

Ha Jaap,

gefeliciteerd met Jeanine!
    Wat een kleurrijk verslag, ik zie het voor me!
    Ja, dat is ook missietrip: flexibel zijn;) en een dagje ontspannen in het wild park. Hoop dat jullie de big five hebben gezien, maar ze niet tegen het lijf zijn gelopen;)
    lieve groet,
    Betty

• 10 Maart 2018 - 13:34

Alberdien Vergoossen:

Hallo lieverds ,
    Wateren geweldige tijd brengen jullie door, en wat een geweldige dingen gebeuren er jullie zijn echt een zegen. Echt geweldig, ik ben gewoon jaloers. Ga voorwaarts in Zijn kracht en in de sterkte Zijner kracht de Here Jezus zegenen jullie rijkelijk. Veel liefs

• 10 Maart 2018 - 15:41

Marieneke:

Wat een indrukken maken jullie mee... En wat is onze God liefdevol, dat jullie van die zus horen, hoe haar broer uit coma is gekomen en weer begint te leven, halleluja! We dienen in lévende God, Die Leven geeft, sozo, volledig herstel, bevrijding, genezing. Wat een geweldige God dienen wij. En ik ben het helemaal met je eens, dat ook Nederland een ontmoeting moet krijgen met deze Levende God door wonderen en tekenen

• 10 Maart 2018 - 18:24

Rik:

Mooi verslag Jaap! Kan proeven dat het indrukwekkend is maar ook dat je behoorlijk aan het genieten bent. Prachtig om te lezen hoe jullie daar tot zegen zijn!

• 13 Maart 2018 - 09:31

Carina:

Prachtig om te lezen. Wat een indrukwekkende reis hebben jullie!! Geweldig hoe God door jullie heen werkt.
    Veel zegen nog en een heerlijke tijd toegewenst!
    Ik zal Jeanine gelijk nog eens even bellen.

• 13 Maart 2018 - 10:57

Ed:

Dank jullie allemaal voor die mooie verslagen. Wat een geweldige dingen beleven jullie met God en Zijn kinderen. Nog gefeliciteerd Jaap met Jeanine. Veel zegen en kracht voor de rest van de reis! Ed